четвер, 25 січня 2018 р.

Аналіз стану роботи з профілактики правопорушень неповнолітніх

стану роботи з профілактики правопорушень неповнолітніх за І семестр

З метою організації правовиховної роботи в навчальному закладі проводилася певна робота по реалізації Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», національної програми «Діти України», «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекції», Програми затвердженої Міністерством освіти і науки України  «Основні орієнтири виховання учнів 1-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», районної Комплексної програми профілактики злочинності на 2015-2020 роки.
В навчальному закладі проводиться певна робота по попередженню злочинності та правопорушень серед неповнолітніх.
Розроблені додаткові заходи щодо попередження злочинності та правопорушень у дитячому та підлітковому середовищі. Дане питання аналізується на нарадах при директорові, на педагогічній раді школи розглядалося питання «Стан організації виховної роботи з правовиховного виховання та запобігання злочинних проявів в учнівському середовищі», засіданнях методичних об'єднань, Раді профілактики. В закладі організовано систему контролю та аналізу за відвідуванням цією категорією учнів школи.
У закладі створена шкільна Рада з питань профілактики правопорушень. На засіданнях Ради профілактики розглядалися питання щодо постановки або зняття з внутрішкільного обліку, питання девіацій у дітей.
З метою запобігання скоєнню правопорушень учнями у школі під час навчального періоду було проведено такі профілактичні заходи:

Соціальним педагогом систематично проводились індивідуальні та групові бесіди про заборону куріння на території школи, шкідливості куріння, вживання алкоголю, пропущення уроків без поважних причин, шкільні рейди «Увага: курці», «Урок».
Серйозних правових порушень, здійснених учнями школи,  не  виявлено.
В навчальному закладі налагоджено певну систему контролю та аналізу за відвідуванням цією категорією учнів занять у школі ведуться зошити обліку відвідування занять учнями, схильними до правопорушень. Довідки про причини відсутності обліковуються та систематизуються класними керівниками та шкільним психологом. Якщо причина не підтверджена документально (відсутні довідка від лікаря чи заява батьків), з учнем та його батьками проводиться індивідуальна робота класним керівником, у разі повторних пропусків занять без поважних причин особиста справа цього учня розглядається на Раді профілактики. Класними керівниками особлива увага звертається на ведення обліку відвідування (пропуск занять)  учнями школи, взяття на облік дітей із кризових сімей, схильних до куріння, девіантної поведінки,  як тільки учні не відвідують школу класні керівники у телефонному режимі або викликом батьків до школи з’ясовує відсутність даних учнів у школі. Стан відвідування аналізується на нарадах при директорі. Про пропуски учнів без поважних причин повідомляються батьки через листи-звернення.
Приділяється увага роботі з батьками через всеобуч для батьків,  консультації з правової освіти для батьків.
Класними керівниками школи проводяться виховні заходи з використанням різних форм роботи: вікторини, конкурси, бесіди, уроки гарної поведінки, рольові ігри, ділові ігри, «круглі столи»: «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», «Чи знаєш ти?», «Якщо тобі немає 18», День спільних дій в інтересах дітей. Права підлітків», «День прав людини», «Пам’ятай про права, але не забувай про обов’язок» (9 клас), «Правила  для учнів – наш обов’язок», «Чи знаєш ти?»  «Закони життя нашого класу», «Спільні дії в інтересах Конвенції прав дитини», «Знаємо права, виконуємо обов’язки», «Наркотична залежність. Відповідальність» (8 клас), «торгівля та експлуатація дітей», «Усі діти мають право на безпечне життя поряд з батьками», «Мої права та обов’язки», «Торгівля, експлуатація та жорстоке поводження з дітьми», «Про попередження насильства в сім’ї», «Великі права маленької дитини» (1 клас), «Закон обов’язковий для всіх» «Конвенція ООН та Конституція України про права дітей», «Мої права та обов’язки», «Права дитини» (5 клас), «Про права дитини», «У чистій воді риби багато, у доброзичливої людини друзів багато», «Правила поведінки для кожної дитинки»,  «Слухняність і непослух», «10.12 – день прав людини» (попер. насильства в сім’ї), «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», «За законами Конституції України» ,   «Права дитини»
 Відповідно до плану роботи закладу було передбачено і з 08.12.2017 р. по 12.12.17 р. в навчальному закладі проведено Тиждень права.
Було розроблено план роботи
З метою профілактики психічних станів, конфліктності, зменшення напруження, підтримки у стресових ситуаціях, поліпшення працездатності, корекції міжособистісних відносин необхідно навчати підлітків методів і прийомів психічної саморегуляції . З цією метою класними керівниками з урахуванням різних вікових категорій проводяться бесіди, вікторини, виховні години: «Спілкування без конфліктів», «Саморозвиток особистості підлітка», «Формування ефективних навичок спілкування», «Здоровий спосіб життя», «Конфлікт - це загострення ситуації чи засіб вирішення проблеми...», «Відверта розмова», «Розвиток навичок опанування поведінкою», «Вчимося спілкуватися», «Вчимося слухати один одного» та інші.
Учні, схильні до правопорушень та діти, які проживають в сім'ях, що опинилися в складних життєвих обставинах у літній період організовано відпочивали у пришкільному таборі «Веселка».
Адміністрація школи, педагоги на належному рівні організували правовиховну роботу,  забезпечили дієвість профілактики злочинів, правопорушень.
Рекомендації:
1.Класним керівникам школи:
1.1. Проводити детальне вивчення побутових умов проживання учнів і при виявленні негативних явищ у родинах поставити їх на внутрішкільний облік для проведення систематичної роботи.
1.2. Постійно обговорювати результати рейдів з класним колективом на класних зборах, годинах спілкування, з батьками учнів на батьківських зборах.
1.3. Постійно залучати до співпраці батьківський комітет. При можливості використовувати допомогу батьків-спеціалістів правових органів у проведенні роботи з попередження порушення законів учнями.
2. Шкільному психологу:
2.1. Розробити систему діагностики та корекції поведінки цих дітей, вивчити особливості їх характеру.
2.2. Спланувати індивідуальну роботу з учнями девіантної поведінки.
2.4. Проводити додаткові заходи з профілактики правопорушень у роботі з учнями, схильними до правопорушень.
3. Заступнику директора знавчально- виховної роботи:
3.1. Ініціювати заслуховування учнів, які стоять на обліку в школі на нарадах при директорові, на засіданнях Ради профілактики, на засіданнях батьківського комітету.
3.2. Ширше залучати до роботи школи органи кримінальної міліції у справах неповнолітніх та прокуратури.





Немає коментарів:

Дописати коментар